• Wir waren in Deutschland

• 15.04.2024 08:14
      • V úterý 2. dubna brzy ráno jsme se vydali ze Slavkova na čtyřdenní zájezd do německého Bavorska, kde nás čekala návštěva několika významných měst a památek. Cesta nám rychle ubíhala. V Praze přistoupila paní průvodkyně, která s námi poté strávila celé čtyři dny. Už během cesty autobusem nám sdělila mnoho zajímavých informací o Německu, Bavorsku i o tom, co nás čeká.
        Jako první na nás čekala návštěva památníku Walhalla. Walhalla je památník významných osobností německého národa a připomíná chrámy starověkého Řecka a Říma. Uvnitř památníku je umístěno přibližně 200 pamětních bust a desek významných osobností, například J. Gutenberga, J. W. Goetha nebo W. A. Mozarta.
        Není bez zajímavosti, že i česká historie je zastoupena, například Marií Terezií nebo Albrechtem z Valdštejna. Památník nabízí také nádherný výhled na řeku Dunaj, krajinu Bavorska a blízké město Řezno, které jsme navštívili v druhé části odpoledne. Město Řezno patří ke světovému kulturnímu dědictví UNESCO a nabídlo nám pestrou směs historie i moderního světa. První den jsme zakončili přejezdem na ubytování v Mnichově.
        Druhý den po snídani jsme vyrazili prozkoumat centrum a památky Mnichova – Mariánské náměstí s budovou mnichovské radnice s unikátní zvonkohrou a Mariánským sloupem, Frauenkirche s otiskem ďáblovy  stopy nebo místní trh Viktualienmarkt, který nám nabídl spoustu místních specialit. Ještě ten den jsme navštívili také Deutsches Museum, kde jsme si prohlédli jednu z největších sbírek techniky a vynálezů na světě.
        Třetí den nás čekala cesta na světoznámý zámek Neuschwanstein, který ročně navštíví několik milionů turistů ze všech koutů světa. Dozvěděli jsme se, kdo zámek nechal postavit, o jeho architektuře a také to, že posloužil jako předloha pro zámek z filmů Walta Disneyho. Z tohoto krásného zámku jsme poté přejeli do dalšího světoznámého města – Garmisch-Partenkirchenu, kde jsme si opět prohlédli město a také skokanské můstky, na kterých se každoročně koná část Turné čtyř můstků a také olympijské soutěže ve skocích na lyžích.
        Poslední den zájezdu naše kroky mířily do muzea BMW, kde na nás čekala výstava nejen historických modelů, ale také sportovní vozy a motorky, aktuální modely nebo „bavorák Elvise Presleyho“. I fandové motosportu a rychlých kol si přišli na své. Poté nás už čekala jen zpáteční cesta domů. V Praze jsme se rozloučili s paní průvodkyní, a i když dopravní situace nebyla ideální, vyrazili směr Slavkov. Kolem osmé večer nás autobus vysadil ve Slavkově, kde na žáky čekali rodiče. Ze zájezdu jsme přijeli unavení, ale plní zážitků.

• Zpět na seznam článků

• Mgr. Zdeněk Vičar, telefon: 544 221 113, email: zastupce@zsslavkov.cz
      • Ing. Simona Jelínková, telefon: 544 221 595, email: ekonomka@zsslavkov.cz
      • Barbora Holušová, telefon: 515 538 025, email: kancelar@zsslavkov.cz
      • Pověřenec GDPR: SEID, s.r.o. - pozici pověřence zastává Ing. Milan Seidler Sídlo: č.p. 142, 684 01 Nížkovice IČ: 066 32 017 Telefon: 724 094 634 E-mail: milan.seidler@seid.cz